You took me by surprise I must say

Städa. Tvätta.
Packa. Blogga.

Vad visste jag om livet då,
För ett år sedan.
Jag var uppöveröronen nervös för att börja gymnasiet. Jag var lite smådämpad för att jag inte kommit in på den skola jag först ville gå på. Jag var livrädd för att bo och klara mig helt själv för första gången.

Det tog mig ett tag att vänja mig vid skolan och det nya folket. Det tog sin tid att lära mig trivas både i min lägenhet och på skolan. Men vad jag är lycklig nu, att jag aldrig kom in på PC.

Hade jag kommit in där,
Då hade jag aldrig träffat alla mina fina nya vänner.
Eller Fredrik.
Han hade varit ett ansikte i skolkatalogen som jag skulle fastna för och förargligt undrat varför vi inte hamnat på samma skola, i samma klass.

Jag har 4 dagar kvar av sommarlovat.
Och det känns bra.
Jag vill tillbaka.
Och vi ses snart, mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0