Sluta nys förfan!

Jag vet att de flesta av er här inte har en aning om vad jag gått igenom. Men det är ganska svårt att förklara, men I'll give it a try. För ni har varit så stöttande och söta iallafall.

Vi vet inte riktigt när jag fick det här cholesteatomet som det så vackert heter. Men vi märkte bara att jag fick mindre och mindre hörsel. (För det här förstör allt i huvudet, så alla mina hörselben etc var helt förstörda och borta.) Dom gjorde en sån där skiktröntgen(datamonografi) och konstaterade detta. Det var i Juni 2008.

Januari 2009 operades jag för detta första gången. Då skulle dom ta bort den här sjukdomen och försöka rekonstruera min hörsel genom att ta ben från någon annanstans i huvudet och bygga ett nytt hörselben. En normal sån här operation tar 4-5 timmar. Min första tog 8 timmar och då kunde dom inte göra annat än att få bort cholesteatomet. Dagen därpå fick jag reda på att det skulle bli ett till ingrepp cirka ett år senare för att det skulle hinna läka innan dom kan bygga på några hörselben.

Ett år senare, alltså Januari 2010 konstaterades de att sjukdomen var tillbaka och inte under kontroll. Vi fick vänta till nu (april) innan operationen. Denna operation tog även den 8 timmar. Men dom lyckades göra alla moment denna gång. Så förhoppningsvis så slipper jag fler operationer. Förhoppningsvis kommer det här inte tillbaka.

Men av alla 6 gånger jag har blivit sövd så måste denna varit den absolut värsta. Narkosläkaren bad mig tänka på något trevligt. Sedan kände jag bara denna ilande smärta i hela armen. Jag tror jag bara låg och skakde i smärta. Så minns jag inte de andra. Men de andra narkoserna hade jag blivit illamående utav.

Nu har jag babblat på onödigt mycket. Förlåt för eventuella stavfel och konstiga grejer. Jag har fett ont i huvudet och går på värktabletter och ser inte dataskärmen riktigt.
Ha överseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0