Nattliga äventyr

Alarmet på min telefon går igång, och med den vana handen så trycker jag på snooze och somnar om. Alarmet sätter igång igen, jag sätter mig upp och tittar på displayen, 07:10

Stänger av alarmet och börjar släpa fötterna mot köket, slänger först en blick mot klockan i fönstret, som jag gör varje morgon, den visar tio över 1 och jag blir påmind om att jag måste sätta i nya batterier. Sätter på vatten och börjar plockar fram te ur skafferiet samtidigt som jag kastar en van blick på väggklockan, som står på 01:13.

Vid det här laget börjar jag bli lite brydd och plockar upp telefonen igen,
Jepp 01:13.. Jag lade då märke till att det fortfarande var mörkt ute.
Allt stod stilla i flera minuter kändes det som, hjärnan ville inte alls hänga med, men antingen tänkte jag mig inte för när jag ställde larmet igår kväll eller så har mobilen fått spratt.

Klockan var hur som helst 01:13 och jag gick och la mig igen.

Som om jag inte vaknar tillräckligt många gånger varje natt?!
Jag som för en gångs skull hade somnat i tid också.

...Hur var eran morgon/natt?







Kommentarer
Postat av: Anonym

haha jag måste faktiskt berätta att jag vaknade en gång i timmen inatt! från 01.30-07.00 vaknade jag typ tusen gånger!

2010-05-25 @ 07:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0