Under skorna

Är jag alltid barfota.

Jag är virrig och slut i hela mig. Fortfarande. Vad är fel? Jag mår illa och det är ingenting sevärdigt på tvn.

Jag somnade en stund. Jag drömde. Jag vaknade av drömmen.
Drömde att utanför : avspärrningar. Som om de skett ett mord.
Det var stjärnklart. Förbi gick det en dam. I svart lång kappa. Hon lyste. På något sätt.
Nej jag sprang in igen. Jag vaknade. Nu tänker jag inte gå ut och kolla om det finns avspärrningar utanför.
Det pratas om våldtäcksmän på tvn.

Undrar om hon finns på riktigt.

Jag ska nu stänga av tvn, Efterlyst. Det vill jag inte se längre.
Gå och borsta tänderna. Lägga mig. Jag är så trött. Mina ögon, min kropp är så trött.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0