Musik när den är som bäst!

Fastnade uppe lite längre än planerat men nu har jag svalt min sömntablett och ska nog snart krypa ner.  Jag har faktiskt kollat på Rock N' Roll Hall of fame med pappa.
Är det nånting vi verkligen har gemensamt så är det ju musiksmaken. I timmar kan vi diskutera musik, Vilka legender alltså! Så nu har jag njutit till toner av:

Patti Smith
U2 och Bono
The one and only - Bruce Springsteen
Mannen med scenspråk - Mick Jagger
Jeff Beck med sitt underbara gitarrspel!
Sting
Metallica
Rockfarfar - Ozzy Osbourne
John Fogerty som har varit en stor idol enda sen jag var liten!
m.fl

''Mina vänner, Det där är rock n' roll''


Musiken idag kan inte alls mäta sig med den gamla musiken. Musiken idag är alldeles för kommersiell, när senast var det någon i musikbranchen som gjorde något dom verkligen vill?
Ta Erik Grönwall som exempel, han är en enormt kompetent sångare. Inom rock.. DET är hans genre. Jag har en väldigt stark känsla att han kommer sluta som en annan EMD bög. (ursäkta)

Jag tycker att det är dags för vårt avlånga lands riktiga stjärnor att få skrida fram. Vi har så många oerhört många duktiga musiker som fastnar i det här kommersiella och blir rädd att sticka ut.
Dagens musik låter nästan exakt likadant i mina öron? Nej bättre var det förr!
Men det kanske är jag som är född i fel årtionde..




Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahhahahahaha låusheerr! (loser alltså) <3

2010-01-06 @ 03:11:25
URL: http://mirjakupari.blogg.se/
Postat av: Johan Nyman

All musik blir bara sämre och sämre!

2010-01-06 @ 13:40:27
Postat av: syster

kan du uppdatera snart? :')

2010-01-07 @ 12:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0