Dubbelsexa.

Litet barn : ''Mum, my babysister's got a big tummy... Just like you! ''

Det gjorde min kväll. Barn kan vara så raka och ärliga.
När slutade vi vara såhär ärliga egentligen?

Vad vill hon egentligen ha sagt? Med sin ljusa röst. (Nåväl ljusare än min.)
Begäret. Längtan.
Hon vill ha de och de och de. Gärna något som någon annan redan har.
Men jag har ingenting att säga. Det är bara min egen uppfattning om henne.

Längta. Har vi alla.
I skolan längtar man alltid efter lov och ledighet.
Jag längtar efter att lyckas. Att få se vägen jag går på. Hitta vägen hem.
Finna en hand när jag misströstar.

Alla längtar efter en villkorlös kärlek och efter någon som uppskattar just mig.
Men stackars oss som måste bli lyckliga. Stackars alla.
Kanske höga förväntningar? Vemod.

Längta-Drömmar-Önskningar. En önskan.
Som kanske kan uppfyllas efter alla gånger vi bett om ett mirakel.
Utan mörket, hur ska vi då kunna se ljuset? Ja.
.. Med en tändare kanske.

Ja, det var ett tag sedan jag skrev det här. Jag har en hand att hålla när jag misströstar. Jag är lyckligt kär och jag har någon som uppskattar mig för mig.
Tack Fredrik för att du finns ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0