"Foräver young"

"Do you really want to live foräver?"
Sjunger Marian Gold i Alphaville.
Samtidigt. Är det jobbigt att sitta och lyssna på Cindy Lauper's lite smått gnälliga stämma.
Men båda är unik.
Precis som du.

Jag sitter på skolan precis just nu i skrivande stund. Vi har religion och "göra klart judendomen" stund.
Jag är klar.
Alla andra var inte klar. Men jag väntar vackert på dom.
Likt en hund som väntade på mig när jag var liten.
I en dröm iallafall. Jag har aldrig haft en hund.

Men jag har velat haft en hund. När jag har känt mig ensam.
Som så många gånger.
Jag känner det vart ganska flummigt det här inlägget
Och håller mig till musik istället.
Men jag har ingenting att lyssna på och jag har ingen mp3 med mig.
Men jag skulle vilja lyssna på forever young. Girls just wanna have fun
För att bli lite glad kanske. Näe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0