Om en annan sida

Ja jag irriterar mig när jag skriver meningslösa inlägg.
Och på hur man visar vissa sidor av sig själv i bloggen. Andra visar man inte alls.
Ilska. Jag blir sällan arg.
Men varför? Den är ju kreativ och bra ilskan!
Som att gå på lina och spela trumpet ungefär.

En annan sida.
''Du har en gammal själs visdom, och du har varit med om mycket mer än de flesta i din ålder''
Sa en medialisk kvinna till mig.
Jag har saker att bära på. Liksom alla andra.
Ibland kanske det är tyngre än andras. Eller jag svagare.

Det är inte bara att jag hatar flugor, morrande hunder.
Eller när någon försöker motbevisa mig när jag har rätt.
Jag vill ha tillit till människan och världen.
På så sätt är vi mycket lik, du och jag.

Jag behöver nånting. Jag vet inte vad. Nånting.
Och Fredrik. Vad jag önskar han vore här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0