Jag hatar påsk.

Jag älskar att våren och solen börjar titta fram nu men jag tål inte tanken på att det är påsk. Det är fint att vi är påsklediga såhär mitt i våra mest stressiga stunder, då man ska försöka göra klart alla uppgifter i skolan så man eventuellt kan få sig ett betyg.

Påsken för mig är bara pretentiöst svammel om hur Jesus mirakulöst började leva igen efter sin "tappra" död. Är man död så är man död liksom.
Visst tror jag på "liv efter döden" men att återuppstå? Nja.

Sen hatar jag påskmat och äckligt påskgodis.
Och snorungar som klär ut sig till påskkärringar och tigger godis eller pengar.
Och är dom inte snäll så kan dom få sig en riktig smällkaramell hehehe.

Nej, nu ska jag sluta hata.
Är de snälla och söta barn så kan de få godis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0