Årssummering av 2011

"Vi har lagt ett nyårslöfte att börja dokumentera lite mera och ta mera bilder så att vid slutet av 2011 ska vi få till en bättre årssummering än 2010" -  Urdrag från ett blogginlägg den 1/1-2011.
- Jag vet inte riktigt om vi lyckades hålla detta nyårslöfte. Men I'll give it a try.
Precis som varje år så kan jag aldrig riktigt bestämma om det här året har varit bättre eller sämre än det förra. Jag har själv mått mycket bättre 2011 än vad jag gjort tidigare år.
Min sjukdom har inte kommit tillbaka trots att alla operationer blivit "misslyckade".
Dock har väldigt många närstående gått bort i år.
Jag sörjer fortfarande gamla vänner som försvunnit allt för tidigt. Min barndomsväns mamma och 2 av mina grannar. Pappas kusin och självklart min morfar.
Många av dem gick bort i cancer och andra sjukdomar som alzheimers. Men samtidigt har många närstående fått barn också. Nytt liv.
Alexandra och Tommy, i vår klass fick nu senast en liten son som är otroligt söt
Jag kan inte väga för och nackdelar för att kunna få fram vilket år som har varit bäst. Det har varit ett bra år överlag. Vi har äntligen börjat 3an och ska ta studenten nu till våren.
Vi har börjat sätta upp musikalen "Little shop of Horrors" samt gjort en väldigt fin julkonsert i stora kyrkan.
Bråkat och diskuterat en hel del om den allmänna skolsituationen.
Prövat balklänningar, umgåtts och haft otroligt mysigt.
Minnesvärda händelser.
• En kväll i Februari förstörde jag låset på min toalettdörr så den inte gick att öppna. Det kom en lång karl till mig då som fick slå ut dörren. Kort efter detta dammsög jag upp mina trosor.
-
• I Mars färgade jag håret rött och började spela munspel.
-
• April var en tuff månad. Jag gjorde min senaste misslyckade operation och det var även här min morfar gick bort.
-
• I Juni/Juli fyllde jag 18. Tog körkort. Fick min första bil - en blå bubbla,  samt tävlade i backtävlingen för första gången.
-
• I Augusti var jag på Alan Jackson i spöregn och älskade livet.
-
• Senare i Augusti åkte vi ner till Stockholm för att titta på Brad Paisley och av en slump råkade vi stöta in i honom på en musikaffär dagen efter. "Livet är fulländat" ekade i mitt huvud efter jag hade fått kramat honom.
-
• Vi åkte även till Italien, Toscana i slutet på Augusti och drack mycket vin.
-
• I Oktober tog vi oss an en ny valp som heter Nipsu (Sniff på finska). Världens livligaste valp ♥
-
• I November gjorde jag en tatuering som symboliserar mig själv och allt jag genomgått i mitt liv.
För att påminna mig själv om att jag är en fighter.
-
Jag kan nog iallafall efter den här summeringen säga att Augusti toppade året i år.
Och nu till lite bilder.

Jag är tacksam över år 2011's berg och dalbana.
& Förväntansfull över vad 2012 har att erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0