Lite om Dagmar.

Ingen kan ju ha missat stormen Dagmar som bestämde sig för att blåsa oss (hehe) på juldagen.
Det ser ut som plockepinn i skogen och strömmen försvann hos de flesta. En del har fortfarande inte fått tillbaka någon ström, vilket inte är så konstigt.
-
Det här är den absolut värsta storm som elbolagen har varit med om och jag blir verkligen arg och frustrerad på de personer som sitter och klagar över att de fortfarande inte fått tillbaka någon ström, eller telenät eller vad det nu kan vara. Visst det är väl synd på all mat som förstörts hos många, men de får kompensation för detta.
Varför klaga så himla mycket?
-
Idag på radion så hade de en livlig debatt om detta ämne och de bad lyssnarna ringa in och tala om hur de tycker elbolagen hanterar situationen. DE GÖR JU SÅ GOTT DE KAN!!
Jag blir så arg på de människor som inte förstår det. Min pappa jobbar med det här och han har jobbat röven av sig de senaste dagarna, upp till 16-17 timmar per dygn (trots att han egentligen är ledig) för att alla ska få tillbaka sin ström. Det finns lag på att man inte får arbeta längre än så.
Och ändå har folk mage att klaga?
-
ARG. Är precis vad jag blir.
Jättearg.
-
*Bild från Härjeåns hemsida där man ser träd som fallit över ledningarna.
De har över 500 mil ledning (bara Härjeåns). Så jag hoppas alla neggon förstår nu.
OCH ATT DE SLUTAR KLAGA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0