Italien 2011.

Jag saknar verkligen värmen i Toscana nu när vi börjar gå mot höst. Jag fryser konstant och kan bara medge - Jag är ingen vintermänniska helt enkelt, även om jag har dunjackor och en hel militärmundering på mig.

Det är underbart vackert i Toscana, överallt. Jag tror jag måste flytta dit.

Vi har druckit glassiga drinkar.

Ätit MYCKET italiensk glass. (To die for, I'm telling you!)

Vi åt middag på en riktigt fancy resturang med 5(!!)-rättersmiddag inklusive fint vin.

En dag for vi till Pisa och till Florens. I Pisa hittade vi horor efter vägarna. Det här är dock det lutande tornet i Pisa, ingen hora alltså.

En dag hyrde vi cyklar och cyklade till byn som vi bodde i och åt crepes och ännu mera glass såklart.

Vi åkte till Rom och fick en guidad tur och sprang runt i flera timmar i gassande sol. Sen hälsade vi på hos Påven också och hoppade i hans hus - med hatten på!

 

Vi har hoppat på stranden.

 

Och sista dagen var vi såhär ledsen.

 

Det får duga, for now. Mera bilder kommer garanterat läggas upp eftersom. Men nu är det tack och god natt.


Kommentarer
Postat av: Palle :D

fast nu bor ju inte påven i Rom :O

2011-09-11 @ 00:24:31
Postat av: mirjimi

på nästsista bilden ser det ut som att du inte har något huvud.. just saying!

2011-09-11 @ 08:52:57
URL: http://mirjakupari.blogg.se/
Postat av: mirjimi

nu kommer du tro att du är jättepoppis när du loggar in och ser TRE KOMMENTARER, så är det bara från Paul och mig...

2011-09-11 @ 08:53:39
URL: http://mirjakupari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0